~ترنس!!

امروز اعصابم فاکیده شده بود:/

مربوط میشه به ثبت نام کنکور. درواقع من سهمیه ایثارگری دارم ولی نمیخوام تو کنکور ازش استفاده کنم. از اونورم خونوادم گیر دادن که خب چه مرگته:/ استفاده کن که از دانشگاه بهتری قبول شی...ولی خب...اون موقع تا آخر عمرم عذاب وجدان میگیرم...و خلاصه خیلی سر این موضوع دعوا کردیم شدددیددد=-=

همین

گفتم که بدونین-،-

 

تقریبا تو این چندروزی که نبودم (میدونم هیچکی نبود چون بیان ریده بود/'-'\) همش به ترنس ها فکر میکردم و ویدیو هاشونو میدیدم...نمیخوام ترحم کنم یا چی...ولی اونا زندگی سختی دارن! خیلی سخت!

اگه جزو اقلیت های گرایشی باشی شاید اونقدر اذیت نشی...میتونی تا آخر عمرت کام اوت نکنی...و کسی از رو ظاهرت نمیتونه بگه که تو استریت نیستی.

اما اگه ترنس باش..ممکنه خیلی اذیت شی...خیلی خیلی...ممکنه کلی ظاهرتو مسخره کنن...بهت بگن بیمار روانی...

حالا اگه ترنسی باشی که بخوای transition انجام بدی که دیگه خیلی بیشتر اذیت میشی...چون در بیشتر موارد مجبور میشی به خونوادت بگی که ترنسی...حالا قبول کنن یا نه...ببرنت روانپزشک یا نه...سخت تر از همه...بذارن که تطبیق جنسیت انجام بدی یا نه..!

اگه مرد ترنس باشی بهت میگن عقده ای:)

اگه زن ترنس باشی بهت میگن ک*نی:))

 

میدونین آمار خودکشی ترنس ها خیلی بالاست؟

 

یه ویدیو دیدم که انگار از مردم ایران میپرسیدن نظرتون راجب ترنس ها چیه...

"اصلا همچین چیزی وجود نداره و باطله"

"من نمیتونم درکشون کنم"

"اونا ثبات شخصیتی ندارن"

"کسی که نمیتونه با جنسیت خودش کنار بیاد بیماره و نیاز به درمان شدن داره"

...!

گذشته از همه اینا..هیچکدوم از گروه های ال جی بی تی به اندازه ترنس ها و رده های زیرش سرکوب نشدن..

 

درضمن میخوام اندکی اطلاعات بهتون بدم در مورد همین ترنس ها*-*

۱) ترنس ها برای اینکه مطمئن شن ترنسن نیاز به مراجعه به روانپزشک ندارن؛ همونطور که افراد غیر ترنس به همچین چیزی نیاز ندارن. ترنس ها خودشون متوجه جنسیتشون هستن.

۲) هر ترنسی هورمون تراپی و عمل جراحی و تطبیق جنسیت انجام نمیده. این قضیه کاملا به خودش مربوطه.

۳) همه ترنس ها استریت نیستن..همونطور که همه افراد غیر ترنس استریت نیستن.

۴) نمیشه با تست و آزمایش (!!!) فهمید که کسی ترنسه..فقط خود اون شخص میتونه متوجه جنسیتش باشه؛ شاید یه مشاور یا دوست خوب بتونه تو این راه کمکش کنه ولی در آخر این خود فرده که ترنس بودنشو تایید یا رد میکنه.

۵) ترنس ها بخاطر تربیت والدین و محیط اطرافشون ترنس نشدن. دانشمندا میگن که جنسیت مربوط به ساختار مغزه و تو جنینی شکل میگیره...پس نمیشه گفت محیط اطراف و جو و فرهنگ رو این قضیه تاثیر داره.

۶) ترنس بودن تضاد جسم و روح نیست. روح مردونه تو بدن زنونه ( و برعکس ) نیست. اختلال هویت جنسیتی نیست. بیماری و نقص نیست. ترنس بودن یعنی هنگام تولد جنسیت اشتباهی به یه فرد نسبت داده بشه..همین.

۷) کلمات "ترنسکشوال" ، "ترنس اف تو ام (f to m)" ، "ترنس ام تو اف" و "ترنس چنج" کلمات منسوخ و اشتباهین و نباید ازشون استفاده کنیم. به جاش باید از کلماتی مثل "ترنسجندر" و "زنِ ترنس" و "مرد ترنس" استفاده کنیم.

۸) اصلا و ابدا و به هیچ عنوان نباید از کلمات مخنث، شیمیل، لیدی بوی، دوجنسه و هرمافرودیت برای ترنس ها استفاده کنیم. همه این کلمات صرفا برای تحقیر ترنس ها و اینترسکس هاست و اگه آدم باشیم نباید برای یه ترنس ازشون استفاده کنیم.

۸) ترنس با اینترسکس فرق داره.

۹) برای زن های ترنس باید از ضمیر she/her و برای مردای ترنس هم باید از ضمیر he/him استفاده کنیم.

۱۰) و در آخر...ترنس ها ترسناک نیستند:)

 

+ خب..بعنوان عضوی از جامعه رنگین کمونی فکر کردم خوبه که این چیزارو براتون بگم و کمی اطلاعات در این مورد داشته باشین^-^ اولش خواستم راجب همجنسگرایی بگم ولی خب دیدم حرف زدن راجب ترنس ها واجبتره.

+ چی میشه ببینم یکی کامنت داده که "من ترنسم" ؟ T---------T

+ دوست ندارم بگم نظراتتونو بدون تعصب و با احترام بگین:/ ولی بدونین اگه توهین کنین ممکنه هر جوابی بهتون بدم*-*

+ و امیدوارم چیزیو اشتباه نگفته باشمTT

+ اگه ازLGBT نفرت دارین و قبولشون نمیکنین شخصا پیشنهاد میکنم که دکمه قطع دنبالو بزنین و دیگه هم به وبم سر نزنین:)

 

  • Baby Blue

من سهمیه ندارم ولی فکر کنم منم بودم استفاده نمیکردم چون عذاب وجدان میگرفتم:/
آره..ترنس ها خیلی بیشتر اذیت میشن..واقعا دردناکن این چیزا!:/
یبار یه نفر توییت زده بود اگه بچتون بهتون بگه همجنسگراست چیکار میکنین؟
بیشترشون گفته بودن یا میکشیمش یا میبریمش پیش روانپزشک چون بیماره._. یا اینکه از این که یه همچین بچه ای تربیت کردیم شرمنده میشم:/
ینی من برم خودمو از پشت بوم پرت کنم پایین یا زوده از نظرت؟._.
خداوندگارا یکم عقل و شعور فرهنگ یه جامعمون عطا کن:/

بیشتر از یه هفته اس اعصابم بخاطر همین موضوع داغونه:/
آخه این تقریبا یچیز شخصیه...به کسی مربوط نیس...وظیفه ما اینه که تحقیرشون نکنیم و بعنوان انسان دوسشون داشته باشیم..
نه هنوز زوده._. راجب خیلی چیزا هنوز حرف نزدم"-"
آمین/"-"\

ترنس ها بخاطر تربیت والدین و محیط اطرافشون ترنس نشدن. دانشمندا میگن که جنسیت مربوط به ساختار مغزه و تو جنینی شکل میگیره...پس نمیشه گفت محیط اطراف و جو و فرهنگ رو این قضیه تاثیر داره.

 میشه یکی اینو به اونایی که میگن گوش کردن آهنگای کیپاپ و نگاه کردن ویدیو هاشون باعث میشه به گرایش و جنسیتمون شک کنیم نشون بده؟

وتففففف!!!
من کیپاپرم ولی زیاد از این حرفا نشنیدم وگرنه تیکه پارشون میکردم://
چندبار چند نفر اشاره کردن بهش و منم گفتم بیخیال با بحران فهم و شعور مواجهن"-"

ولی خداییش این مزخرفات چیه..!
آدم خندش میگیره..

اووو چه پست خوب و مفیدی... 

این موضوع درباره عقاید نیست مخصوصا ترنس رو که حتی اسلام هم قبول داره و مجوز عمل داده تا اونجا که من میدونم پس واقعا باید بگم دیگه چتونه... چتونه... که با نگاهتون و حرفاتون اونها رو آزار میدید... اگه مسلمونید که گناه میکنید و اگه نیستید که میشه دردتون چیه...این خطاب به آزار دهنده ها بود...

یه فیلم ایرانی درباره یه زن ترنس ایرانی چند سال پیش دیدم... اسمش یادم نیست... 

مچسی*-*
وای دقییییقاااا...امام خمینی از اولین کسایی بود که این مجوزو داد..و آره تو اسلام هم قبوله...ولی چون جزئیاتش کامل یادم نبود نگفتم که یوقت اشتباه نباشه...البته تو ایران فکر کنم اینطوریه که باید یا کلا ترنزیشن انجام ندی یا کلا تطبیق جنسیت انجام بدی..حالا دقیق یادم نیس...وقت شد تحقیق میکنم راجبش^-^
درسته
*همخوانی با آقای آبی*

وای واقعا؟*-*
ایول باز!
اونجور که من خوندم اصلا ترنس بازنمایی نداشته...
درکل خبر خوبی بودD:

واقعا خیلی از ترنسا تا اخر عمرشون نمیتونن به کسی بگن فقط چون اطرافشون کسی نیست که یکم شعور داشته باشه :/

جدن وقتی به انیما و انیموس فکر کنیم جنسیت ادما چه اهمیتی داره؟

lgbt هستی؟ D:

 

 

 

ایح دقیقا-،-
و بخاطر همین خیلیاشون که نمیتونن تنهایی کاری از پیش ببرن افسرده میشن یا خودکشی میکنن:")
هیییچ اهمیتی-___-
آره;)

من مستند یه بازیگر خانوم رو دیدم که تغییر جنسیت داده بود و آقا شده بود. از بازیگرهای داخلی خودمون.

خاطرات یه ترنس رو میخوندم اسمش یادم نیست متاسفانه. ولی فکر میکنم یه سری آزمایش هورمونی هست که برای اثبات اینکه نوع هورمون چه جنسیتی انجام میشه. جالب بود که گفته بودی یه چیز شخصیه و احتیاجی به آزمایش اینا نداره. این برای ایران بده.

چون ما جوونا و نوجوونایی رو داریم که گرایش های خاصی رو تحت شرایط خاصی پیدا میکنند و درک اینکه بخاطر محیطه یا واقعا ذاتیه رو ندارن. بنظرم تو این طور مواقع یه سری راهکارهای پزشکی یا روانپزشکی واقعا موثر باشه.

ممنون پست خوبی بود

اوه! منم یه بازیگر آقایی رو دیدم که خانوم شده بود!
من نمیفهمم این اصلا به هورمون ربط نداره...فقط بعدا میتونن هورمون تراپی کنن..و آره واقعا شخصیه دیگه-،-
هممم...من که از این نوجوونا ندیدم ولی فکر کنم هستن..مثلا یبار یه دوستی نوشته بود که چرا همه تو دبیرستان لزبینن بعد میرن دانشگاه میشن بایسکشوال و آخرشم همشون با جنس مخالف ازدواج میکنن؟ فکر کنم منظورش این بود که بعضیا صرفا جهت خودخفن پنداری میگن که جزو این جامعه ان ولی درواقع نیستن...راجب تایید همینم یجورایی مرددم...خب گرایش که تغییر نمیکنه..ممکنه بعضی از اون افراد اون افراد واقعا بایسکشوال باشن ولی تو دبیرستان متوجه این موضوع نشده باشن..و چون ازدواج با جنس مخالف خیلی خیلی آسونتره با همون ازدواج کردن...
همینطور گفتن اینکه من جزو رنگین کمونی هام حتی از رو فاز برداشتنم یجورایی آسون نیست و سختی های خودشو نداره...نمیدونم چرا بعضیا همچین کاری میکنن..
ولی درکل میدونم چی میگی^-^ و آره اون که قطعا...مشکل اینه بعضیارو به زور میبرن روان پزشک و مشاور..که بنظرم یجور شکنجه اس..
خواهش میکنم*-*

و چقدددددرررررر من موافقمممم با پستتتت

هیچ کس تو اینجور بودن خودش نقشی نداره 

و هیچ کس هم نمیخواد تو ی جامعه متفاوت باشه و موجب مسخرگی باشه

هیچ کودوم از این اتفاق دست خودشون نیست 

هر کسی ی ویژگی تو وجودش هست و بااید قبول بشه نه اینکه ترد

اونام حق زندگی دارن 

اگه دست خودشون بود مطمئنا بهتر میشدن 

من همیشه درکشون کردم 

چون هرکسی هم حق زندگی داره جوری که میخواد

درسته گاها میگم باید فک کرد و شاید درمان شد 

ولی بازم باید درک کرد 

 

یوح*-*
ولی من خوشحالم رنگین کمونیم:)
درسته
دقیقاااا
آخه بیماری نیس که بشه درمان کرد:)
صحیح^-^

متبخجبارامیفخستپنپلاجبهجب

یه سوال تخصصی بپرسم¿

 

هوم باشهXD
میخوای بریم خصوصی؟

یس

و خوبه که آرامش داره؛)

نه منظورم اونجوری نیس

مثلا بضیا میخان از این حالتشون برن کنار.این موقه میتونن با فکرای دیگه ای بهترشن

:)))
کدوم حالات؟.__.-
#کیدو خنگ میشود

دادا حالاتی ک تو پستت توصیفتی دیه کیدویی جوونم 😅😂

آهااا"-"

ببین اگه بخوای به عدالت فکر بکنی کلا تو سیستم آموزشی عدالت وجود نداره. خیلی ها از امکاناتی که بقیه برخوردار هستن، اصلا بویی نبردن پس اگه بهت میتونه کمک کنه فکر نکنم استفاده ازش مشکلی داشته باشه. مخصوصا که یه زمانی کسی که این سهمیه رو به دست آورده برای کشورش جنگیده و زحمت کشیده به هرحال:)

.

دیگه اینکه فکر کنم چندسال پیش از تلوزیون یه مستندی نشون دادن. یه آقایی بود که عمل تغییر جنسیت انجام داده بود و حتی ازدواج هم کرده بود:) و شوهرش می گفت واقعا تفاوتی حس نمی کنه:)

کاری با این سیستم آموزشی ندارم..دوس دارم به اندازه تلاش خودم نتیجه بگیرم نه بیشتر نه کمتر..
و راستش من هیچ کمبودی نسبت به کسایی که باباشون ایثارگر نبوده نداشتم(از این لحاظ ها) پس فکر نکنم استفاده ازش درست باشه^-^


نبایدم حس بکنه:)
سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹ , ۰۷:۴۳ ☁️𝐴𝑦𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖

من یکی از زیرمجموعه های ترنسم. نان باینری ام(دقیق دقیق ترش آجندر) و تو اون دسته نان باینری/ترنس ها هستم که مشکلی ندارم با بدنم و هرچی خواستم میپوشم هرجور خواستمم زندگی میکنم-^-

 

منم سهمیه دارم چون بابام نظامی بوده. و قرار هم نیست استفاده کنم ازش._.

 

دوتا دوست ترنس داشتم تا الان..هر جفتشون پسر بودن و گی هم بودن و با همم بودن خیلی خیلی سوییت و شیرین و عشقT^T

اوو نان باینری*-*
راستش منم خیلی فکر کردم که شاید نان باینری باشم...ولی حس میکنم بازم به تحقیقات بیشتری تو این زمینه نیاز دارم..

ایول._.

خادااااا T^^^T
من تاحالا دوست ترنس نداشتم=^=

اوه... چقدر سخت...:(

من یه بار یه ویدیو دیدم تو اینستا یه دختر بود که تغییر جنسیت داده بود، یعنی ترنس مرد بود؟ آره به خانوادش گفته بود و رفته بود دکتر و نمیدونم هورمون تراپی کرده بود، ولی آخرش که پسر شد.. با بهترین دوستش ازدواج کرد=)) خیلی قشنگ بود و... خیلیم خوشتیپ شده بود، خیلی حس خوبی بهم داد:)

و الیستا هم من خیلی وقت نیست فهمیدم ترنس زنه، اول فکر میکردم فقط حامی LGBT هاست، ولی بعدش فهمیدم اصلا خودش ترنسه=)) و توی دوتا هایلایت پیجش کمک میکنه به بقیه گرایش خودشونو بفهمن=) اصن این الیستا خیلی خوبـــه!

:))))))))))))
چه خوب..آیدی اینستاشو میدی بهم؟
سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹ , ۱۱:۴۱ ☁️𝐴𝑦𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖

منم خیلی وقت گذاشتم سرش. تا اینکه فهمیدم جنسیتمو. کار سختیه کلا..

آره بنظر منم خیلی سخت تر از فهمیدن گرایشه...
او راستی گفتم دوست ترنس ندارم؟
الان دارم دیگهT---T
*اشاره به آیلین و جاری شدن اشک هایش*
سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹ , ۱۱:۵۰ ☁️𝐴𝑦𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖

*وی از شدت ذوق اشک هایش جاری می شوند و محکم کیدو را بغل می کند*

منم یه دوست حامی دارم دیگهT--T

*و در آغوش هم اشک میریزند*
آرهT-T

راستی! تو وب وهکاو رو داری؟ @-@ 

ناحT-T
چطور؟.-.

آخه وهکاو هم حامی ال جی بی تی هاست^^ 

ایناها^^

عه*-*
مچکرم*--*
سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹ , ۱۳:۰۴ •𝑺𝒂𝒉𝒂𝒓 𝑺𝑹

خیلی سخته :(

مرسی که در مورد ترنس ها صحبت کردی انلنبتبتبت کلا وقتی بحث خانواده lgbt میشه ذوق میکنم><

اوهوم:(
عهععههههه سحری چه خوبببب*-*
از این به بعد بیشتر میذارم>~<
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹ , ۱۸:۵۹ もえ|𝒆𝒔𝒕𝒓𝒆𝒍𝒍𝒂 ―♡

من ترنسم D:

(چون گفتی چی میشه یکی کامنت بده بگه "من ترنسم" ؟)

 

چه حس خوبیه وقتی میبینی یکی ذهنش انقدر بازه. با کل متنت موافقم. و اینکه فیلم درباره ترنسجندریسم منم نمیشناسم ولی dannish girl فکر کنم شخصیت اصلیش ترنسه. این که به ترنس بودن پرداخته یا صرفا کرکترش ترنسه رو البته نمیدونم. یکی از دوستای سابقم هم آخرین بار که خبرشو شنیدم گفته شده بود که ترنسه. قبلا فکر میکردیم نان باینریِ لزبینه. چقدر دلم میخاد ساپورتش کنم ولی خیلی وقته حرف نزدیم و اونم حتما الان کلی دوست خوب پیدا کرده و نیازی به ساپورت منم نداره lol.

وایی..
واهایییییی
امدحادخعرهبهعرخعرخعب >-<
وای خودا...

:))
عام منظورم از اینکه ترنس بازنمایی نداشته کلا تو زمینه فیلم و درسطح جهانی منظورم بود...تاحالا نشنیدم...ولی اون فیلمو دراولین فرصت سرچ میکنم ببینم مرسی که گفتیD:
عاو دوستتTT
منم خیلی به این فکر کردم که ممکنه نان باینری باشم...ولی هنوزم باید کلی تحقیق کنم...
گفتی...دوستت لزبینه؟
*هارت اتک*
ولی کاش جمع میشدیم که قوی تر بشیم:")
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹ , ۱۹:۰۹ もえ|𝒆𝒔𝒕𝒓𝒆𝒍𝒍𝒂 ―♡

اینو یادم رفت بگم راستی!

تا دهه ۶۰-۵۰ میلادی توی آمریکا و خیلی از کشورای دیگه، توی مراکز... چی میگن بهشون به فارسی؟ نمیدونم همون conversion therapy به انگلیسی، از شوک الکتریکی استفاده میکردن برای "درمان" افراد ال‌جی‌بی‌تی. وقتی اولین بار درموردش خوندم وحشت زده شدم. ظاهرا میخاستن با این کار "ارواح پلید" رو از روحشون خارج کنن و به حالت معمولی که همون سیسجندر استریته برشون گردونن!!! وحشیای احمق حتی فرق بین معمولی و طبیعی رو نمیدونستن.

وای آره منم شنیده بودم!!
( نمیدونم میدونی یا نه ولی من لزبینمD:)
بابا هنوزم هسته!! تو هایلایت یه پیج ال جی بی تی دیدم که نوشته راه و روش های درمان ال جی بی تی!! حتی نمیدونم کدوم آیت اللهی برگشته بود گفته بود تو جوونی لزبین بودم!(دقت کن...گی هم نه! لزبین!!) بعد امام حسین نجاتم داد:/ 
یا مجبور به سکس با جنس مخالف میکردن...
اشتباه نکنم براشون صحنه های بدی هم نشون میدادن که مثلا از همجنسشون زده بشن!!
هنوزم خیلیا نمیفهمن:")

پنجشنبه ۱۶ بهمن ۹۹ , ۰۸:۵۶ もえ|𝒆𝒔𝒕𝒓𝒆𝒍𝒍𝒂 ―♡

آره اون تبدیل درمانی هنوزم تو خیلی جاها انجام میشه. میگم که، من امیدم رو به بشریت خیلی وقته از دست دادم. مثلا میخواستم هیچوقت بحث سیاسی نکنم چون ترسو واقع شدم ولی نمیتونم ساکت بشینم. وااااای خدااااا، آخه عقب مونده خنگ احمق چطوری وقتی زن نیستی قبلا لزبین بودی؟!

+چه خوبه که میتونی اُپن باشی. من خودمم استریت نیستم. p:

درمورد نان باینری بودن هم من راستش چون خودم سیسم زیاد اطلاع ندارم. ولی خب ببین که دیسفوریا داری یا نه. چون بخش بزرگی از ترنس بودن همینه دیگه. یه یوتیوبر نان باینری هست اسمش CopsHateMoe ( موئه مثل اسم من نه ها، مو! :)) )، بعد یه ویدیو داره درباره اینکه من چطوری فهمیدم نان باینری‌ام و اینا. اگه خواستی ببین.

وای دقییییقاااااااا !!
+ آره...ولی خب الان کنکور دارم نمیخوام ذهنمو درگیر کنم...بعدش یه فکری میکنمXD

خیلی بده این که درک نمیشن 

یکی از کسایی که می شناختم به خاطر ترس بودنش خودکشی کرد و خیلی قلبم درد گرفت ): واقعا برای چنین اونایی که میان بقیه رو به خاطر ویژگی های انتخاب نشدشون سرکوب میکنن متنفرممم

منم...
متنفرممم...
از همشون متنفرم...

خودکشی کرد؟:")
احتمالا الان تو آرامشه:)
ولی...خیلی وحشتناکه...
بغض کردم..

سلام!

داشتم توی گوگل دنبال مطالبی درباره ترسن ها میگشتم، که بر خوردم به پستتان!

خیلی ممنونم که در این باره صحبت کردید.

سلام*-*
او:)
خواهش میکنم^-^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

~Light Blue~

🦋••We won't be erased••🦋

Not perfect but always myself ✨


Don't rush something that you want to last forever


من انسانم...
من انسانم، همان انسان خاکی
همان کس که به تن روح خدا دارم...
مرا تا عرش اعلا راه و تا قعر فنا چاه است
اگر پرواز میخواهم
فلک ها بر من آزاد است...

نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan